יום שלישי, 5 בינואר 2021

הזן הבריטי של הקורונה: ככל שגדלה אי-הודאות גדל הסיכון

 


בפוסטים קודמים הצגתי את תפיסת עולם שלי בנושא זה. היא בוודאי מושפעת בגלל מומחיותי בניהול סיכונים ומהשתייכותי לקבוצת סיכון רק בגלל גילי

קראו למשל: האם יהיה גל רביעי של מגפת הקורונה?, אחרי הקורונה לא מה שחשבתם


הטענה הבסיסית העולה מפוסטים שלי היא שאנחנו עדיין לא יודעים מספיק על נגיף הקורונה ועל המגפה שהוא גורם לה ולכן חייבים להיזהר.


המשמעות של הזן הבריטי של הקורונה


יש משמעות אחת שעליה אין ויכוח: הזן החדש מגדיל את אי-הוודאות. כשרמת אי-הוודאות גדלה גדל גם הסיכון.

את זה אנחנו מכירים כבר ממקומות אחרים, למשל השקעה בבורסה. 

מי שאין לו יותר מדי תיאבון לסיכון צריך להיזהר יותר. 


המשמעות השנייה שעליה מסכימים מרבית המומחים היא שהזן החדש מדבק יותר. עוד סיבה להיזהר יותר.

לא יודעים בוודאות, אבל כנראה שהתסמינים של המוטציה החדשה אינם קשים יותר מהקורונה שאנחנו כבר מכירים. 

כנראה שהחיסונים הנוכחיים נגד הקורונה יהיו אפקטיביים גם נגד זן זה. כשאני אומר, כנראה, אני מצטט מומחים. אין וודאות מלאה שהחיסון מגן מפניו באותה מידה שהוא מגן מפני הקורונה הקלאסית. 

לטענת מומחים, הזן הזה גורם לתחלואת ילדים יותר מאשר הזן הרגיל.

האם הוא מקרב אותנו לתסריט הקיצוני של השפעת הספרדית, שבה נדבקו צעירים ובריאים לא פחות מאוכלוסיות סיכון? כנראה שלא ממש אבל לגמרי לא בטוח.


גורם סיכון נוסף: הזנים הבאים של הקורונה


הזן הבריטי, הזן הדרום אמריקאי והזן הדני מצביעים על האפשרות שיהיו זנים נוספים. 

המשמעות המידית של זנים נוספים היא יותר אי-וודאות ויותר סיכונים.

האם יהיה זן אלים יותר ועמיד בפני החיסונים? אי אפשר לשלול על הסף את האפשרות הזו. 


ההתנהלות האישית שלי


קיבלתי כבר חיסון ראשון. בעשרה הימים הראשונים אחרי החיסון אני מתייחס לעצמי כמישהו שלא חוסן.

בהמשך אני מניח שהסיכוי שלי להידבק קטן משמעותית אבל הוא עדיין קיים.

אותה הנחה תקפה מבחינתי גם אם וכאשר אקבל את החיסון השני. 

אני שומר על ההתנהלות של לפני החיסון.


ההמלצה שלי לאחרים היא להתנהג בזהירות ולא לחשוב שאנחנו אחרי הקורונה.


הערה לא שולית בכלל


המשבר הכלכלי איתנו והא עלול להחריף. ייקח עוד זמן רב עד שהעולם ומדינת ישראל יתאוששו ממנו. 

גם משפחות ויחידים רבים יצטרכו להתמודד איתו לאורך זמן.


  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה