יום חמישי, 20 במאי 2021

סיכונים במעבר בין קופות חולים: יותר גרוע ממה שחשבתם

 


בפוסט שכתבתי בבלוג זה תיארתי את הסיכונים במעבר מקופת חולים אחת לקופת חולים אחרת

הסיכון העיקרי הוא טעויות של רופאים בקבלת החלטות רפואיות משום שחסר להם מידע ביחס להיסטוריה הרפואית של הלקוח. 

תהליך המעבר נבנה באופן לא נכון: אדם או משפחה עוברים מקופת חולים אחת לקופת חולים שנייה, אבל המידע הרפואי אינו עובר באופן המתאים למאה ה-21. 

מידע מועבר רק לחבר לשעבר בקופה. רק אם הוא מבקש זאת ועומד בתהליך המסורבל והקשה. 

הניסיון שלי הראה שקופת החולים החדשה אינה קולטת למערכות הממוחשבות שלה את המידע הזה, על אף שבמקרה האישי שלי הצעתי להעביר להם את המידע לצורך קליטתו במערכת.


ב"מכבי שירותי בריאות" יותר גרוע ממה שחשבתי


באתר המקוון של הקופה יכול חבר להוסיף מידע רפואי הידוע לו על עצמו. 

כשפניתי לרופאת המשפחה שלי, זכרתי לעדכן אותה במה שאני זוכר ורלוונטי לעניין מעברי הרפואי בקופת החולים הקודמת. 

הרופאה חשבה, בצדק, שלא כדאי לסמוך על זיכרון של חברים בקופה. עדיף לקבל את מה שכתבו רופאים בקופה הקודמת. 

אז יש לי דרך קלה להעביר 2-3 מסמכים רפואיים ספציפיים. פשוט לסרוק ולהעלות לאתר, אחרי שאני מתחבר לאזור האישי שלי.

אחרי שהעלתי את המסמכים הרלוונטיים מלפני כמה שנים בקופה הקודמת, כתבתי באמצעות האזור האישי באתר והודעתי לה שהיא יכולה עכשיו לראות את המסמכים. 

להפתעתי, השיבה לי הרופאה, שאין לה גישה למסמכים שאני מעלה.

יש רק שתי דרכים שתהיה לה גישה למסמכים:

1. להביא העתק לפקידה בסניף קופת חולים במעטפה סגורה עליה אני כותב את שמה של הרופאה.

2. לשלוח באמצעות פקס.
אם אתם קוראים מדור ה-Y או מדור ה-Z, אתם יכולים ללמוד, שהפקס לא נעלם מהעולם בשנת ה-90 של המאה הקודמת. יש ארגונים שמסרבים להתקדם ועדיין דורשים שישלחו להם פקסים.

כמובן, שבחרתי בדרך המתקדמת יותר: ניצלתי את העובדה שאני הולך כל יום ברגל (למעט ימים בהם אני רץ) והגעתי לסניף עם מעטפה סגורה. 

השאלה המתבקשת היא: מדוע בכלל שאעלה נתונים לאתר של קופת חולים אם לרופאים המטפלים בי אין גישה לנתונים? 

אם מישהו ב"מכבי שירותי בריאות מכבי" חושב שהמידע שלי מאובטח אצלם טוב יותר מאשר אצלי, ולא רק אצלי, זה הזמן לחשוב מחדש. 

פנייה לקופה


באמצעות האתר פניתי לקופה. הזכרתי את השאלה המתבקשת לעיל וביקשתי שיאפשרו לרופאת המשפחה שלי לגשת לנתונים שאני מעלה לאתר. 
הסברתי ונימקתי. 

למרות שעבר זמן רב מאז, פנייתי לא זכיתי למענה כלשהו.
אולי החליטו לענות לי באמצעות הפקס שאין לי?




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה