יום רביעי, 30 באוגוסט 2023

"ליפול ברשת": מדוע: הבנה ומודעות ולא רק שינון של דרכי הונאה ברשת?

 


הדרכים לנסות לרמות אנשים ברשת משתנות כל הזמן. זו הפעם הראשונה שבה ניסו להונות אותי באמצעות שיתוף מסמכים באמצעות Google Drive.


הודעת הדוא"ל שקיבלתי



החלק העליון של ההודעה



מהחלק העליון אתם רואים שמשתמש בשם otano w61n שיתף איתי מסמך באמצעות Google Drive.

ההודעה הגיעה לתיבת הדואר הנכנס שלי ואני בחרתי לסמן אותה כ-Spam. בהמשך הפוסט תבינו מדוע עשיתי זאת.

המשתמש אינו מאפשר לי לענות להודעה שלו. תשאלו את עצמכם מדוע?


החלק התחתון של ההודעה



המשתמש מודיע לי שהוא שיתף איתי מסמך באמצעות Google Drive ומבקש שאלחץ על פתיחה.

זהו מבנה סטנדרטי של הודעה הנשלחת במקרה של שיתוף קבצים באמצעות Google Drive. 

יש רק שאלה אחת שצריכה להישאל: מה יקרה אם אלחץ על "פתיחה". אני לא יודע.
רמז: יקרו דברים רעים.

שיתוף קבצים באמצעות Google Drive


שיתוף קבצים באמצעות Google Drive היא טכניקה שיש לה שימושים מועילים.

השימושים שאני עשיתי בה:

1. שיתוף מסמכים שגם אני וגם אחרים מעדכנים אותם. 
השיתוף באמצעות ה-Public Cloud מאפשר לכולם לעדכן אותו ולאחרים לראות את העדכונים.

2. שיתוף מסמכים ותמונות
לא לצורך עריכה משותפת אלא לקריאה בלבד.



 מדוע זו הונאה?


בכל יתר המקרים שבהם מישהו שיתף איתי קבצים היו מאפיינים שאינם קיימים במקרה זה:


1. היכרתי את האנשים ששיתפו איתי קבצים.


2. ידעתי מדוע הם משתפים איתי את הקבצים.


במקרה זה אינני מכיר את המשתמש שזו כתובת הדוא"ל שלו וגם לא את כתובת הדוא"ל שלו. 

במקרה הזה לא עלה שום הקשר שבו נדרש שיתוף קבצים בין אותו משתמש אלמוני וביני.

 

ההיבט הכללי של "ליפול ברשת"


 כל הזמן משתנות שיטות ההונאה ומשתנים ההקשרים. היום קיבלתם מכתב דיוג כביכול בשם דואר ישראל. מחר תקבלו מכתב כזה מגורם אחר.

היום מבקשים להחזיר לכם כספים או שתשלמו מס מחר זה יהיה פרס ענק שזכיתם בו.

אדם ממוצע, ובמיוחד אזרח ותיק שאינו שולט היטב בעולם האינטרנטי והדיגיטלי לא מסוגל ללמוד ולזכור את כל שיטות ההונאה.

גם אם הוא מסוגל לעשות את זה, זה לא מספיק. יהיו דרכים חדשות להונאה. 


הדרך המועדפת להתמודד עם הונאות היא שמירה על מודעות גבוהה להונאות ברשת.

נגזרת מזה בדיקה של כל פעילות חשודה. 


השורה התחתונה  


הימנעו מפתיחת קישורים חשודים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה