יום ראשון, 31 בדצמבר 2023

פיתרון לסיכון של מעבר בין קופות חולים



בפוסטים קודמים התייחסתי לשני סיכונים בהקשר של קופות חולים:

1. סיכונים במעבר בין קופות חולים

2. חוסר אפשרות גישה של רופא למידע שמטופל מעלה לאתר קופת חולים 

הסיכון הראשון נראה כסיכון כללי. בסיכון השני נתקלתי בקופת חולים "מכבי". איני יודע האם הוא קיים גם בקופות חולים אחרות. 

הבוקר (31.12.23) נאלצתי להגיע לבדיקה במרפאה ביית חולים "הדסה". 

את כל המידע הרלוונטי לעילת הביקור שלי המצוי בקופת חולים מכבי הדפסתי על מנת שהרופאה תוכל להשתמש בו. 

הנחתי שאין לה גישה למידע הנמצא באתר האינטרנט של הקופה. 

התברר לי שיש יישום ממוחשב המאפשר לרופא/ה בבית חולים לגשת למידע שבקופת חולים בתנאי שהאדם אליו מתייחס החומר מגיע לבדיקה אצלו/ה.

עבודת הדפסת החומר הרלוונטי שעשיתי הייתה מיותרת. 

במהלך הביקור התברר לי שלרופאה יש גישה גם למידע הרפואי שלי בקופת חולים מאוחדת ממנה עברתי לפני לא מעט שנים לקופת חולים מכבי. 

גישה כזו פותרת גם את הנושא של רציפות המידע הרפואי במעבר בין קופות חולים, שלא היה פתיר באופן פשוט כשעברתי מקופת חולים אחת לאחרת. 

זאת הבעיה אליה התייחסתי בפוסט הראשון המצוין לעיל. 

היישום פותר גם באופן חלקי את הבעיה השנייה שהצגתי.   

הוא לא פותר למשל את הבעיה שרופאת המשפחה שלי אינה מורשית לראות נתוני בדיקות לחץ דם שעשיתי לעצמי בבית והעלתי לאתר הקופה.


בעיות אפשריות


1. האם גם לרופאים בקופה הנוכחית יש גישה באמצעות היישום למידע רפואי של לקוח מהתקופה בה היה בקופת חולים קודמת?

אני מניח שהתשובה חיובית. אם היא שלילית, הבעיה לא נפתרה באופן מלא.


2. אבטחת המידע

מדובר במידע רגיש במיוחד. יש צורך באבטחת מידע מתאימה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה