יום שבת, 4 במרץ 2023

ליפול ברשת: עוקץ ניגרי גם באתר הכרויות לגילאי 50+

 


 הונאות ברשת עלולות להגיע גם ממקומות פחות צפויים. חשוב להיות מודעים לסיכונים.

אשתף את הקוראים בסיפור אישי שלי. במקרה שלי כמובן שלא נפלתי ברשת, אבל אני דואג גם לאחרים העלולים "ליפול ברשת". במיוחד לאזרחים ותיקים, המועדים יותר מאחרים להיפגע מהונאות.

לשם כך אני כותב פוסטים בבלוג שלי על ניהול סיכונים.

בגלל זה יש לי הרצאה הנקראת "ליפול ברשת - כיצד להתגונן מפני איומים והונאות?"

 

מוטקה הכרויות

 

מוטקה הוא פורטל מוביל לאוכלוסיה המבוגרת מגיל 50 ומעלה. בין השאר הוא מציע שירות חינמי של הכרויות.  מי שמעוניין להכיר בת זוג או בן זוג מתאר את עצמו בצירוף תמונה. 

יש אפשרות לצור קשר ראשוני עם מי שמעוניינת או מעוניין, ומכאן ואילך זה תלוי בשני האנשים שבחרו לצור קשר ראשוני.

התגרשתי לפני קצת יותר משנה. אני מעוניין לבנות קשר זוגי חדש עם מישהי מתאימה. 

בין השאר, נרשמתי לאתר ההכרויות החדש של מוטקה

היו מספר אינטראקציות ראשוניות עם נשים: שיחות טלפוניות, התכתבויות ואפילו פגישה אחת. 

עד שפנתה אלי קטי היגינס. 

קטי היגנס, הציגה את עצמה כגרושה בת 69 המתגוררת בירושלים. התמונה שצורפה הציגה אישה נאה וצעירה מהגיל המוצג. 

קצת חשדתי. שם לא ישראלי ותמונה הנראית לכאורה צעירה בהרבה, אבל חשבתי מה כבר יקרה אם אני אפגש איתה בבית קפה בירושלים. 

היו לי כבר לא מעט פגישות מעניינות בבתי קפה עם נשים או אנשים, לאוו דווקא רומנטיות.

אז שלחתי הודעה לכתובת הדוא"ל שהיא ציינה, מה שאוטומטית מוסיף גם את מספר הטלפון שלי.


עוקץ ניגרי


הודעת הדוא"ל שהיא שלחה אלי העידה בבירור, שאין מדובר בפרופיל אמיתי. מדובר בניסיון לעוקץ ניגרי

על מנת שתבינו טוב יותר אני מצרף את ההודעה ששלחה אלי.


 

שלום יקירי,,

תודה על תגובתך האדיבה ולמען האמת, אני שמח מאוד לקרוא את הדואר שלך, עם זאת, אני באמת רוצה ליצור מערכת יחסים אמיתית שעשוי להוביל לשותף עסקי או משהו אחר.

זה העונג שלי לפגוש אותך, אני מקווה שהכל בסדר איתך ואיך אתה נהנה מהיום שלך? כפי שאמרתי לך קודם לכן במכתב הקודם שלי באתר ההיכרויות, שמי קייטי היגינס, אני קצינת צבא ארה"ב כרגע ב-(Arifjan), ואני רוצה להכיר אותך, אני אדם אוהב, ישר ואכפתי עם חוש הומור טוב, אני נהנה להכיר אנשים חדשים ולהכיר את אורח חייהם, אני נהנה לצפות בגלי הים וביופי ההרים ובכל מה שיש לטבע להציע.

יקירתי, אני רוצה שתדע שאנחנו מותקפים על ידי מורדים מדי יום ומכוניות תופת ובמהלך אחת ממשימות החילוץ שלנו נתקלנו בקופסת כספת המכילה סכום כסף עצום ששייך לתומכי ממשלת הפלת כווית , שלדעתי היה כסף שנועד לקניית נשק ותחמושת, והוסכם על ידי כל קציני הצבא שנכחו באותה משימת חילוץ שהכסף יתחלק בינינו ומה שעשינו.

מתוך סך הקרן חלקי היה $6,560,000.00 (שישה מיליון וחמש מאות ושישים אלף דולר ארה"ב) אני מבקש את עזרתך כדי לפנות את חלקי בכסף מהמדינה הזו (אריפג'אן) לארצך שלך כדי שתשמור עליה בטוחה בשמי עד שאבוא לארצך.

אז אני רוצה שתבטיח לי שאם הכסף הזה יימסר לך בארצך, אתה תהיה אמין לשמור את הכסף עד מתי אבוא לארצך לפגוש אותך פנים אל פנים כדי לאסוף את הכסף בחזרה. אתה וברור לי שאולי אתה מפחד מההצעה הזו, אבל אני רוצה להודיע לך שעשיתי הסדרים מוצקים עם חברת אבטחה והם הבטיחו להעביר את הקרן בדרך דיפלומטית לכל יעד שבחרתי.
משלוח זה יטופל כחוק על ידי חברת האבטחה ולא יהיה כל סוג של סיכון כרוך בתהליך והכסף ייארז בבטחה במארז למשאית ואותו תיק יועבר אליכם בארצכם.

החלטתי לפצות אותך ב-25% מסך הכסף פעם אחת לאחר שהכסף יימסר לך, בעוד היתרה תהיה הון ההשקעה שלי במדינה שלך.

פנייה נלהבת אחת שאפנה אליך היא לא לדון בעניין זה עם צד שלישי, אם אינך רוצה להיות צד לעסק זה אנא מחק מכתב זה מתיבת הדואר האלקטרוני שלך כדי למנוע כל דליפה של מידע זה וזה יהיה מסוכן לי בהתבסס על עמדתי כאן.

בחרתי ליצור איתך קשר לאחר תפילתי ואני מאמין שלא תבגוד באמונתי ולא תסכלו את החלום שלי, אם כי אתם עשויים לתהות מדוע אני מתגלה אליכם כל כך מהר ללא היכרות רשמית, ובכן, אני אגיד שהמוח שלי השתכנע לי שאתה האדם האמיתי שיעזור לי לקבל ולהשקיע את הקרן הזו.

הערה; אני לא יודע כמה זמן נישאר כאן ומה גורלי מאז שרדתי כאן שני פיגועים, מה שגרם לי לחפש אדם אמין ואמין שיעזור לי לקבל ולהשקיע את הקרן, כי אני אבוא לארץ הולדתך להשקיע ולהתחיל חיים חדשים לא כחייל יותר.

אני מקווה שההסבר שלי מאוד ברור אבל אם אתה צריך הבהרות נוספות פשוט תודיע לי ואני אסביר יותר אני רוצה להודיע לך שכאן בשטח הצבאי אסור לנו לעשות שימוש בטלפון נייד, אנחנו רק עושים שימוש הודעות רדיו ותקשורת דוא"ל אז אנא הרשו לנו להמשיך לתקשר באמצעות דוא"ל בינתיים. לסיכום, הלוואי שתוכל לשלוח לי תשובה מיידית בנוגע להצעה זו; תשובתך הדחופה תתקבל בהערכה רבה.
אני מחכה לקבל את תשובתך המקובלת ברגע שתקרא את המכתב הזה.

אהבה מ. קייטי קייטי

katie higins

Attachments8:39 AM (2 hours ago)


to me

 

סימנים המעידים שזה אינו פרופיל אמיתי


1. הכתיבה בעברית היא מהצד השמאלי של השורות ולא מהצד הימני.

היא או הוא אינה/אינו דובר/ת עברית.

2. עברית משובשת

בין השאר היא קוראת לי "יקירתי" כשזה ברור לגמרי שאני גבר.

היא או הוא אינה/אינו דובר/ת עברית

3. היא לא באמת מדברת על היכרות.


העוקץ

היא מציעה לי לקבל סכום כסף גבוה שלה כקצינה בצבא ארה"ב ולשמור אותו עבורה בחשבון שלי.

סביר להניח שאינה משרתת כקצינה בצבא ארה"ב והתמונה אינה שלה. 

שימו לב שהיא מבקשת שלא אשתף צד שלישי בעניין. כנראה שהיא אינה רוצה שישתפו את משטרת ישראל או את האינטרפול.

ברגע שמישהו יתן לה את פרטי חשבון הבנק שלו לא ייכנס לחשבון כסף. 

יקרה בדיוק להיפך: הכסף יעבור מהחשבון שלו לחשבון של הרמאים.

יותר סביר שהחשבון הוא באיזשהי מדינת עולם שלישי ולא בארצות הברית.


שלוש נקודות חשובות


1. אתר ההכרויות של "מוטקה" צריך להסיר מידית את הפרופיל של קטי היגנס.

2. חבל שלא מצאתי באתר שלהם דרך קלה ונוחה לצור איתם קשר על מנת להתריע על הפרופיל המזויף.

3. ב"מוטקה"  יש גם פעילויות תרבות, כולל הרצאות. אשמח להעביר שם את ההרצאה שלי על הונאות ברשת. אפשר בזום ואפשר באופן פרונטלי.

נ.ב.

כפי שרואים בקישור שלי להרצאות שלי אני מרצה גם על נושאים רבים אחרים. גם עליהם אשמח להרצות בכל מקום, כולל "מוטקה".


 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה