יום חמישי, 26 בספטמבר 2024

"ליפול ברשת? - לא אני": עוד פרופיל מזויף באתר מוטקה לגילאי 50 פלוס

 


כבר פרסמתי פוסטים על פרופילים מזויפים באתרי היכרויות. 

למשל: מדוע קייטי היגינס רודפת אותי?

המקרה הנוכחי של פרופיל באתר מוטקה הנקרא: Shalom3 הוא שונה ממקרים אחרים ומאחוריו מסתתר לקח מהותי. 

אתחיל בלקח שאני חוזר עליו כמעט בכל פוסט על איומים וסיכונים באינטרנט: מודעות היא הדבר הכי חשוב. 


המקרה הנוכחי


אני פעיל באתר מוטקה בעיקר בשתי קבוצות: אפליקציית ההיכרויות שושקה ובקבוצה ברידג' הנאה וחברה שאני הקמתי. 

איני קושר בשום צורה בין שתי הפעילויות הללו.

בקבוצה הזו ניסינו לפתוח בשנה שמסתיימת קורסי ברידג' מקוונים בהדרכתי. עד עכשיו זה לא צלח. אולי אחרי החגים. 

היום קיבלתי הודעה שמשתמש בשם Shalom3 הצטרף לקבוצת הברידג'. 

עברו כמה שעות וקיבלתי מאותו משתמש הודעה באפליקציית ההיכרויות "שושקה". 

להלן ההודעה: 



בהודעה שנשלחה אלי הופך שלום לפטרישיה שרוצה להכיר אותי. 

מהניסוח של ההודעה ברור לגמרי שזה פרופיל מזויף שאינו דובר עברית  והשתמש באפליקציית תרגום. 

"נעים להכיר שמי פטרישיה ואני חבר חדש כאן". 

אישה אמיתית הייתה כותבת חברה חדשה ולא "חבר חדש".

במקרה שחקן הברידג' הוא גם מומחה בהונאות ברשת

האמת היא שלא צריך להיות מומחה בהונאות ברשת על מנת לזהות שזה פרופיל מזויף: צריכים רק מודעות. 

אסור להתכתב במייל עם אותה פטרישיה או שלום או שם אמיתי ניגרי או איראני או רמאי ממדינה אחרת כלשהי.












אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה