תחילת שנת הלימודים ב-1.9 היא מועד מתאים לדון בסיכוני בינה מלאכותית לתלמידים ולסטודנטים.
כבר היום השימוש בכלי בינה מלאכותית כמכיני עבודות במקום תלמידים או סטודנטים הוא רב. הוא צפוי להתרחב עוד יותר.
מאמר שפורסם בעיתון European Research Studies Journal מתאר תוצאות סקר שנעשה על שימוש בכלי AI במסגרת לימודים.
משתתפי הסקר היו סטודנטים והם העידו על אופני והשפעות השימוש בבינה מלאכותית על תפקודם בלימודים.
שאלת המחקר העיקרית הייתה השאלה בכותרת: האם יכולת חשיבה ביקורתית נפגעת? כמעט מחצית ממשתפי הסקר חשבו שיכולות להיות לשימוש השלכות של פגיעה בחשיבה ביקורתית.
חשוב לזכור שזה סקר שבו המשתתפים מעידים על עצמם. סביר להניח שתהיה להם הטיה קוגניטיבית של אופטימיות. במקרה זה היא תפעל לכיוון של המעטת הפגיעה בחשיבה הביקורתית.
משתתפי הסקר היו סטודנטים והם העידו על אופני והשפעות השימוש בבינה מלאכותית על תפקודם בלימודים.
שאלת המחקר העיקרית הייתה השאלה בכותרת: האם יכולת חשיבה ביקורתית נפגעת?
כמעט מחצית ממשתפי הסקר חשבו שיכולות להיות לשימוש השלכות של פגיעה בחשיבה ביקורתית.
חשוב לזכור שזה סקר שבו המשתתפים מעידים על עצמם. סביר להניח שתהיה להם הטיה קוגניטיבית של אופטימיות. במקרה זה היא תפעל לכיוון של המעטת הפגיעה בחשיבה הביקורתית.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה